Період лібералізації ( пом’якшення режиму), відомий під метафоричною назвою «хрущовська відлига» настав після періоду довгої “сталінської зими».
У боротьбі за владу Микиту Хрущова підтримували українські партійці, за що він потім суттєво їх віддячував, залучавши на ключові посади українських комуністів і надавши суттєву автономію місцевим керівникам.
Найбільш щедрим виявом «братської дружби» офіційна пропаганда назвала передачу до складу УРСР Кримського півострова, хоча справжні причини були більш прозаїчними: необхідність приєднання Криму до України диктували географія та економіка.
Одним з ключових елементів «відлиги» стала десталінізація — розвінчання культу особи Сталіна та ліквідація наслідків його режиму.
Хрущов поставив питання про політичну реабілітацію політично засуджених за сталінських часів, проте вона не поширювалася на засуджених за український націоналізм.
В культурно-мистецькому житті лібералізація спричинила справжню відлигу. Відновлюють активну творчість митці, чиї твори підлягали гонінням у часи пізнього сталінізму, зокрема Олександр Довженко, Максим Рильський, Володимир Сосюра.
6 листопада викладач циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін Хоменко О.М. провела показове заняття в групі Т-21 відділення Експлуатація та технічний сервіс машин та обладнання на тему “Нові кордони. Десталінізація в УРСР. Шістдесятники”.
Проаналізували наслідки соціально-економічних реформ, умови розвитку культури України періоду «відлиги», вплив на неї процесів десталінізації, діяльність представників культури.
Студенти висловлювали власне ставлення до процесу русифікації та давали оцінку яскравому явищу періоду «відлиги» -шістдесятництву- новому молодому поколінню української інтелігенції, яке пропагувало свободу творчого самовираження, культурний плюралізм, пріоритет загальнолюдських цінностей над класовими. Згадали Івана Дзюбу, Івана Світличного, Аллу Горську та ін., які стали частиною дисидентського руху, що прагнув змусити владу дотримуватися прав та свобод людини та виступали за вільний розвиток української мови та культури.