Регіональний експеримент професійного розвитку викладачів аграрних закладів освіти

Співпраця з Інститутом професійної освіти Національної академії педагогічних наук України

Тітова Олена Анатоліївна, доктор педагогічних наук, професор.

Завідувач лабораторії науково-методичного супроводу підготовки
фахівців у технікумах і коледжах Інституту професійної освіти Національної академії педагогічних наук України

Петро Григорович Лузан, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник лабораторії науково-методичного супроводу підготовки
фахівців у технікумах і коледжах Інституту професійної освіти Національної академії педагогічних наук України

ІННОВАЦІЙНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ

В межах співпраці ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України» з Інститутом професійної освіти НАПН України 23 травня 2024 року стартувало експериментальне дослідження регіонального рівня за темою «Педагогічні умови професійного розвитку викладачів фахових дисциплін аграрних коледжів». Експеримент проводиться за ініціативи ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України». Науковий керівник проєкту з боку Інституту професійної освіти НАПН України – доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії науково-методичного супроводу підготовки фахівців у коледжах і технікумах Інституту професійної освіти НАПН України Тітова Олена Анатоліївна. Співробітники лабораторії здійснюють наукове консультування за проєктом. Координацію забезпечують: Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти і Відділу професійної, вищої освіти, науки та інноваційної діяльності Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації.
Проєкт заплановано на травень 2024 – грудень 2025 років.
Мета проєкту – експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов розвитку професійної компетентності викладачів фахових дисциплін аграрних коледжів.
Прогнозується, що діяльність за проєктом сприятиме розв’язанню суперечностей між:

– об’єктивною потребою суспільства у викладачах фахових дисциплін аграрних коледжів з високим рівнем професійної компетентності та недосконалістю існуючої системи підвищення кваліфікації забезпечити їхній неперервний професійно-педагогічний розвиток з урахуванням інструментів формальної, неформальної та інформальної освіти;

– істотним зростанням вимог освітньої практики до рівня розвитку професійної компетентності викладачів фахових дисциплін аграрних коледжів та недостатністю досліджень, в яких докладно розкрито сучасні наукові підходи й концепції, які б цьому сприяли;

– необхідністю цілеспрямованого розвитку і саморозвитку професіоналізму викладачів фахових дисциплін аграрних коледжів та недостатньою обґрунтованістю і розробленістю системи підвищення кваліфікації викладачів фахових коледжів з урахуванням особливостей трансформації їхніх компетентностей у якісну підготовку фахових молодших бакалаврів.
Етапи проєкту:
І (концептуально-діагностичний) етап (травень – серпень 2024 р.)
II (формувальний) етап (вересень 2024 р. – жовтень 2025 р.)
III (узагальнювальний) етап (листопад-грудень 2025 р.).

Під час експерименту передбачається впровадження нового підходу до розвитку досліджуваного феномену, суть якого полягає у системному поєднанні можливостей самоосвіти, методичної роботи аграрного коледжу, заходів професійного розвитку, які пропонують Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти та Інститут професійної освіти НАПН України щодо професійного-педагогічного розвитку викладачів фахових дисциплін аграрних коледжів. На основі теоретично обґрунтованих
методичних положень заплановано проведення тренінгів і семінарів, впровадження навчально-методичного забезпечення безперервного розвитку професійної компетентності викладачів фахових дисциплін ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України».

reg_exp (1)
reg_exp (2)
reg_exp (3)